niedziela, 8 września 2013

Tarta z owocami leśnymi

Weekend oznacza więcej czasu na gotowanie oraz zwiększone zapotrzebowanie na deser :) Zdecydowanie bardziej lubię robić słodkie rzeczy niż potem je jeść. Tak już mam, że ze słodyczy najbardziej lubię śledzie dlatego tym bardziej, gdy sama mam ochotę na ciasto staram się jak najszybciej to wykorzystać. Tym razem coś sezonowego - tarta z owocami leśnymi według przepisu z bloga kulinarne inspiracje.

Składniki:
Spód:
  • 100 g herbatników,
  • 100 g ciasteczek owsianych,
  • 75 g masła (koniecznie prawdziwego)

Nadzienie:
  • 1 szklanka mleka,
  • 1 łyżka mąki,
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1/3 kostki masła,
  • 2 łyżki cukru,
  • owoce leśne (maliny, borówki, jeżyny, jagody),
  • 1/2 galaretki malinowej lub poziomkowej

Wykonanie:
Herbatniki i ciasteczka owsiane zmielić (ja robię to w malakserze). Dodać masło i zagnieść, aby powstałą konsystencja mokrego piasku. Tak przygotowanym ciastem wyłożyć formę do tarty o średnicy 25 cm (najlepiej z wyjmowanym dnem, bo ciasto jest niezwykle kruche). Ciasto włożyć do lodówki na 20 minut, po czym piec w temperaturze 150 stopni przez 15 minut. W rondelku wymieszać mleko, mąkę, mąkę ziemniaczaną, cukier i cukier waniliowy. Zagotować ciągle mieszając. Zdjąć z ognia i dodać masło - dobrze wymieszać. Tak przygotowaną masę wylać jeszcze ciepłą na spód tarty. Na kremie ułożyć owoce. Kiedy tarta całkowicie ostygnie przygotować pół porcji galaretki i tężejącą zalać wierzch ciasta. Zostawić w lodówce na noc bo na drugi dzień smakuje najlepiej.


 
Kruchy spód bez konieczności pieczenia, do tego budyniowa masa i owoce - czego chcieć więcej? Ciasto nie jest przesłodzone, w sam raz na niedzielny deser. Wykonanie nie jest ani trudne ani czasochłonne pomijając galaretkę. W moim przypadku galaretka pięknie spłynęła z ciasta dzięki formie z wyjmowanym dnem. Dość długo czekałam aż zacznie tężeć i byłam przekonana, że to już właściwy moment na wylanie jej na ciasto. Rano odkryłam, że jednak nie :) Niezależnie od galaretki ciasto jest naprawdę bardzo smaczne i jeśli z niej zrezygnujemy nie trzeba czekać całej nocy aż wszystko zastygnie.

1 komentarz:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń