niedziela, 27 maja 2012

Faszerowana papryka

Z racji Dnia Mamy postanowiłam wrócić do książki kucharskiej, którą bardzo lubiłam oglądać w dzieciństwie i była to najważniejsza książka kucharska w naszej kuchni - "Kuchnia polska" pod redakcją Marii Librowskiej. Przetestowałam przepis na paprykę nadziewaną mięsem i ryżem.

Składniki:
  • 20 dkg mięsa wieprzowego,
  • 8 dużych strąków słodkiej papryki,
  • 3 dkg tłuszczu,
  • 5 dkg cebuli,
  • 10 dkg ryżu,
  • 1 jajo,
  • 1 ząbek czosnku,
  • majeranek,
  • 2 łyżki siekanej zieleniny,
  • 1/2 l sosu pomidorowego,
  • sól,
  • bazylia

Wykonanie:
Paprykę opłukać, wydrążyć pestki (strąków nie rozcinać). Ryż ugotować na pół miękko. Cebulę obrać, pokrajać w kostkę i zrumienić na tłuszczu. Mięso opłukać, przepuścić przez maszynkę, dodać ryż, jajo, cebulę, czosnek roztarty z solą, szczyptę majeranku, bazylię, 1 łyżkę siekanej zielonej pietruszki. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Wydrążone strąki papryki osolić, napełnić nadzieniem, ułożyć w rondlu, zalać sosem pomidorowym, gotować do miękkości. 






Jak można się zorientować ze zdjęć papryki zapiekłam zamiast gotować - w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, jakieś 50 minut. Dzięki temu papryka nie rozmiękła i jest odpowiednio chrupiąca :) To danie kojarzy mi się z obiadami przygotowanymi przez moją mamę, częściej gdy na działce zaczynał się sezon zbioru papryki.... Pycha! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz